De beweging: zak door je achterste been, met je knie naar de grond en kom weer omhoog. Let op: je voorste knie blijft boven je enkel en mag niet over je tenen heen. Beide knieën maken een hoek van 90 graden. In totaal maak je drie setjes van 12-15 squats per been. Ook lunges maak je zwaarder met gewichten in je hand. Pelvic tilt, deze oefening is heel goed voor strakke billen en dijbenen (hamstrings).

oefeningen voor bovenbenen en billen aan een nieuwe squat begint. Begin deze oefening ook in de basishouding en met je voeten op heupbreedte. Vanuit deze positie maak je een grote stap en zo blijf je staan. De hak van je achterste been is richting het plafond.

Je krijgt hier juist mooie, slank gevormde benen en ronde, strakke billen van. En wie wil dat nou niet? Ben je een hardloper, dan is het ook functioneel om je benen en billen te trainen, zo haal je namelijk meer uit je hardlooptraining. Jamilla, fitness trainer van, health Club Jordaan in Amsterdam, showt samen met mij een aantal oefeningen waarmee je zelf je benen en billen effectief kunt trainen. Squat, zet zwangerschap je voeten op heupbreedte, buikspieren aangespannen, borst op en hoofd neutraal (basishouding). Squatten is eigenlijk doen alsof je op een stoel gaat zitten. Let op: knieën recht boven enkel en niet voorbij tenen. Maak de hoek niet verder dan 90 graden. De beweging: ga langzaam in 3 seconden naar beneden, zet onderin 1 seconde vast en ga in 1 seconde weer omhoog. In totaal maak je drie setjes van 12-15 squats. Wil je het zwaarder maken?

oefeningen voor bovenbenen en billen

4 biloefeningen voor sterke benen strakke billen groeit women s health


Een paar goed getrainde, strakke billen en benen zijn fijn! Ten eerste voel je je fitter met een getraind lichaam. En ten tweede ziet het er natuurlijk ook mooi uit. Ik geef in elk geval de voorkeur aan een mooi gevormde kont en houd mij liever ver van een bips vol putten. Ook handig van het trainen van je benen en billen is het verhogen van je vetverbranding. Benen en billen zijn namelijk een grote spiergroep Als je die goed traint, wordt je algehele vetverbranding hoger, waardoor je makkelijker afvalt. Spieren gebruiken namelijk meer energie dan vet. Als je bijvoorbeeld op je buik vet wilt verbranden, doe je er dus goed aan om grote spiergroepen als je benen te trainen. Een grote misvatting is dat je (als vrouw) té gespierd wordt van krachttraining.

Bovenbenen afvallen - de 7 beste tips voor slankere bovenbenen


Bekijk houding neerwaartse hond Adho mukha svanasana gaat stijfheid van benen, rug en schouders tegen. Bekijk houding p piramide parsvottanasana Stretch de ruggengraat en schouders en ontspant de geest. Bekijk houding Ploeg Halasana maakt de rug soepeler en bevordert de spijsvertering. Bekijk houding s saddle (Yin) Yin yogahouding diepe opening voor de onderrug-boog, perfecte houding voor atleten en mensen die veel staan, lopen omdat het de heupflexuren en de quadriceps stretcht. Bij achterovertuiging van het hoofd stimuleert het ook nog de schildklier. Bekijk houding Schildpad Kurmasana bevordert de circulatie in de ruggengraat en verlicht hoofd- en nekpijn. Bekijk houding seiza (Yin) Yin yogahouding Zorgt dat je goed gecentreerd bent en stretcht de wreven en quadriceps.

Bekijk houding k kaars Sarvangasana kalmeert het zenuwstelsel en versterkt de rug. Bekijk houding Kat Majaryasana Strekt de nek en rug en masseert de ruggengraat. Bekijk houding Krijger i virabhadrasana versterk voorbeeld been- en armspieren, opent de borst, oefening in balans. Bekijk houding Krijger ii virabhadrasana ii maakt de onderkant van het lichaam sterk, terwijl de bovenkant zich opent. Bekijk houding Krijger iii virabhadrasana iii strekt en verstevigt de benen, traint je doorzettingsvermogen. Bekijk houding l lizard Utthan Pristhasana Intense heupopener.

Wordt ook wel de hagedis genoemd! Bekijk houding Locust Salabhasana versterkt je rug en je buikspieren, opent je schouders. Bekijk houding Lunge Utthita Ashwa sanchalanasana Opent je heupen en versterkt je beenspieren. Bekijk houding m matsyasana matsyasana maakt de borst ruimer en beweeglijker koop en versterkt de rug. Bekijk houding n nadi sodhana Pranayama 2 Nadi sodhana Pranayama het verlaagd de hartslag en vermindert daarmee angst en spanning. Het brengt beide hersenhelften in balans. En het zuiver de subtiele energiekanalen in het lichaam (de nadi's zodat de levensenergie (prana) beter kan stromen.

Je borsten en billen steviger maken - wikihow

Opent de heupen en stretcht de hamstrings. Bekijk houding f frog (Yin) Yin yogahouding Intense liesopener. Verbetert de spijsvertering en verlicht krampen. Bekijk houding h half Dragonfly onderbuik (Yin) Yin yogahouding Dit is een variatie op de Dragonfly. De half Dragonfly stimuleert de hele zijkant van je lichaam: ribbenkast, ribben, bil van het gebogen been. Bekijk houding Held Virasana verlicht vermoeide benen en geeft innerlijke rust. Bekijk houding Hurkhouding Malasana deze houding zorgt voor een goede stretch aan de achterkant van de torso.

Rsi, oefeningen : Pijn Verlichtend

Makarasana, profijt van omgekeerde houdingen zonder veel belasting. Bekijk houding, dragon (Yin yin yogahouding, diepe heup- en liesopener. De houding stretcht de achterkant van de benen, de heupflexoren en de quadriceps. Het kan een uitdagende en confronterende houding zijn. Bekijk houding, dragonfly (Yin yin yogahouding, de houding opent de heupen, liezen en de achterkant van de dijbenen. Geeft een opening aan de binnenkant van de knieën. Bekijk houding, driehoek utthita Trikonasana doorn Stretcht en versterkt de dijen, knieën en enkels. Bekijk houding e eye of the needle (Yin) Yin yogahouding Een fijne stretch oefening die volgens experts geen officiële yin houding is maar wel in een serie kan worden gebruikt.

Garudasana, bevordert de concentratie en petersburg strekt je kuiten, schouders en bovenrug. Bekijk houding, b boog, dhanurasana, maakt rug, heupen en schouders leniger en versterkt de rug. Vrksasana, hiermee oefen je balans en versterk je je benen en ruggengraat. Bekijk houding, boot, paripurna navasana, versterkt je rug-en buikspieren. Bekijk houding, brug, setu Bhandasana, vermindert angst, vermoeidheid, rugpijn, hoofdpijn en slapeloosheid. Bekijk houding, c Camel (Yin yin yogahouding. Stretcht de heup-flexoren en bovenbenen en opent de schouders. Bekijk houding, cobra, bhujangasana, geeft de buikorganen en nieren een diepe massage. Bekijk houding, d Dolfijn.

Oefeningen voor een sterke core-stabilityoefeningen (rompstabiliteit)

Oefeningen, meer dan 100 yogahoudingen, hoe kom je in de Ploeg? Welke houding is de Dhanurasana? Je vindt alle houdingen in onze database. Met yogaseries voor thuis! En wil je meer leren over de verschillende yogastromingen? Lees hier alles over Ashtanga, citroen yin en andere yogastijlen. Bekijk alle series houdingen, a adelaar.

Oefeningen voor bovenbenen en billen
Rated 4/5 based on 652 reviews